lördag 3 januari 2015

I.n.t.e.r.V.a.l.L.e.r.

Firat min födelsedag på finaste sättet jag vet, började med en resa till Öret med familjen, fick lite shopping i present samt en grymt god lunch på Jensens.

Väl hemma mådde jag smått illa men om jag ville springa var det då jag skulle springa. Efter några dagar med lätt halsont var jag pepp att få till första intervallpasset på länge. Måste jaga in lite tempo i mina ben igen. Idag var det tusingar - jobbigt att springa ute men skönt att suga i mig frisk luft!

Värmde upp 1k innan jag satte av på första intervallen, som vanligt brydde jag mig inte om tempot utan fokuserade på känslan i kroppen, det skulle kännas tungt men inte vara läskigt tungt. Planen är inte att må skit efteråt utan jag vill kunna återhämta mig fort och känna sug efter nästa kvalitetspass. Dagens vända bjöd på 9st tusingar som gick bättre än förväntat - alla inte jättesnabba men så vet jag att det blir när jag inte springer på plant underlag och det är också det som är en del av charmen...

Pepp som bara den på nästa pass! I år är året då jag ska bli snabb...


Inga kommentarer: