fredag 9 januari 2015

.s.e.m.e.S.t.e.R.

Långa lediga dagar, mycket träning och umgänge med mitt lilla hjärta. Kroppen börjar dock bli trött men vila ska den få göra så fort jag börjar jobba igen! 

Idag var det återigen dags för intervaller. Idag kändes det lagom att köra 700-ingar, var inte upplagd för ett långt pass utan valde att köra totalt 10k. Första kilometern värmde jag upp och sedan körde jag 700-ingar med 300m mellanjogg mellan dem.

700-ingar är ibland lagom jobbigt, tusingar kan vara lite skrämmande ibland. Som jag brukar göra numera gick jag på känsla, det skulle vara tufft men inte jättejobbigt... Flåsade en hel del och fick kämpa men kände mig relativt stark genom samtliga intervaller. Kuperad vända så vissa intervaller var det mycket nedförsbacke i medan andra bestod av uppförsbackar. Kämpigt och tufft att slita på i uppförsbackarna men det kändes bra...

Totalt blev det idag 9 st intervaller. De första var tuffast, innan jag kom in i andra andningen sedan rullade resterande intervaller bara på av sig själv...

Inga kommentarer: