tisdag 13 januari 2015

S.t.r.O.n.g.

Mina försök att få till balans i träningen fortsätter, inte balans i att träna mindre utan balans i att träna mer varierat. 

Idag ringde klockan tidigt och jag var förvånansvärt pigg trots att jag bara sovit drygt 5 timmar, hoppas på en bra kväll/natt snart så jag får sova ikapp lite av den sömn jag saknar. Somna om gick inte - var helt enkelt lika bra att ta tillfället i akt och köra ett morgonpass.

Fokuserade idag på att köra styrka för överkroppen där armar, axlar och bröst fick sig en genomgång. Roliga övningar idag och det kändes lätt, förutom i bänk där jag kände mig grymt klen, kan bero på att det var första passet hemma på länge, min skivstång och gymmets Eleikostång går tyvärr inte att jämföra...

Förutom bänk blev det: stående rodd, axelpress, french press, armhävningar och bisceps curls! Från och med nästa vecka hoppas jag kunna träna lite mer strukturerat - låter denna vecka vara en "tillbaka till jobbet vecka".


Inga kommentarer: