torsdag 15 januari 2015

l.i.V.e.t.

En turbulent vecka, en liten sak och en väldigt hemsk människa som gjort livet så hemskt under några dagar. Usch! Detta medförde att det blev dåligt med sömn natten måndag till tisdag och så även tisdag till onsdag, hoppade medvetet morgonträningen onsdag för att istället fokusera på sömn, ta ifatt lite av det jag missat. 

En bra dag trots allt igår. Extra sömn och bra kost under dagen lade en bra grund för eftermiddagens löppass. Dottern skulle med pappa på hockeyträning vilket medförde att jag kunde träna helt utan stress. Blev ett pass på gymmets löpband - hade ångest över om jag skulle springa långpass eller om jag skulle köra intervaller. 

Onödigt problem, körde på en kombo, 21 fina kilometer landade passet på. Under passet körde jag intervaller/fartökningar, började med 10 st 600 - ingar, varvade med 300m vila. Efter dessa gick jag in och körde 16 st 300 - ingar, varvade med 200m vila. Kroppen kändes pigg och fräsch, intervallerna var inte så snabba, men jag är nöjd med att jag fixade att växla upp tempot med jämna mellanrum utan att benen stumnade.

Bästa poden i öronen under passet, intervjuer med Magdalena och Ida Ingemarsdotter  - inspirerande!



Imorse ringde klockan tidigt och jag fick kämpa för att ta mig upp. Sovit som en stock inatt och sängen var så varm och skön. Tog mig efter lite snokande upp och ett styrkepass i källaren väntade. Denna morgon var det en skön mix av knäböj, marklyft, rygglyft, höftlyft, vaggan och armhävningar. Inte något superpass men jag genomförde det jag skulle och det är jag riktigt nöjd med! 


Inga kommentarer: