fredag 16 januari 2015

k.v.a.l.i.T.e.T.

En något annorlunda jobbfredag för mig. Såhär efter årsskifte har jag hur mycket som helst att göra, så istället för att gå hem tidigare satt jag kvar en stund extra på jobbet och arbetade i lugn och ro.

Trots att jag kunnat jobba kvar hur länge som helst tog jag mig i kragen och smet över till gymmet för lite fredagsfys. Dags för ännu ett kvalitetspass - ett som bygger självförtroende! Hade inte någon självklar plan på hur jag skulle springa - mitt ända mål var att det skulle vara roligt och motiverande.

Började med 4 lugna kilometer i femminuterstempo, valde sedan att successivt öka tempot under resterande 11k - sprang alltså totalt 15k. Ett fint pass med en kropp som svarade bra på löpningen, lite konstig känsla i ena benet men den är mitt eget fel då jag fyllt på med för lite vätska under dagen. Nöjd tjej som kom hem på kvällen - ett pass som byggde självförtroende klarades av!

Inga kommentarer: