tisdag 24 mars 2015

p.u.L.s.

Fin start på måndagen... Kroppen värkte och var öm hela dagen. Känslan av att ha en förkylning på G kom och den stannade i kroppen hela dagen. Planen på att köra intervaller på kvällen byttes snabbt ut till en plan att springa distans... Min förhoppning var att kroppen skulle piggna till och att träningsvärken skulle motas bort. 

Väl på bandet kändes benen som bly och det var tungt att springa. Benen gav mig trots allt 12k i lugnt tempo och det är jag dem väldigt tacksam för. Träningsvärken fanns kvar efteråt men jag bestämde mig ändå för att ge X-fiten en chans. 

Lycklig över att jag gav X-fiten en chans då det var en riktigt rolig AMRAP som skulle göras. Lagom många repetitioner gav chansen att köra på ordentligt. Tyngst var utan tvekan push press - körde bara med 15kg men vågade inte lassa på mer när ryggen var så öm. Rädd att få ännu ett ryggskott! Det blev svettigt och tungt - precis som jag vill ha det!

Inga kommentarer: