måndag 23 mars 2015

P.a.I.n.

Smärta, men av den bästa sorten har tagit min kropp i besittning! Träningsvärk, i massor... 

Lördagen var vikt till dotterns kalas - kalas i ortens badhus! Barnen lekte och vi vuxna badade också några timmar innan det var dags för mat. Löpvila var inplanerad sedan länge men ett sug i kroppen fanns för att köra ett riktigt styrkepass. 

Fick med mig sambon ner till gymmet där jag ville leka med skivstången. Började med att göra ett gäng knäböj, jag har varit feg där och inte vågat gå upp på så höga vikter. Detta pass bekräftade att det fanns power i mina ben men att ryggen var lite klenare. Fokus blir att få balans så jag kan ösa på med mera vikter sen. Gick upp och avslutade med en femma på 65 och det kändes bra i kroppen. 

Även bänken gick bra... Många repetitioner innan jag gick över till marklyft. Här är jag lite feg av mig - rädd att min rygg ska braka. Mitt tidigare pers jag satte har dock gett mig självförtroende. Började på låga vikter och stegade upp till 80kg där jag körde ett gäng singlar. Bra känsla i kroppen, inte minsta lilla tvekan om att jag kan ta den vikten. Jag får ta i men det är inte tungt. Nästa gång blir det till att öka lite till...


Nöjd över att jag inte var ännu tuffare och ökade för snabbt då dagens träningsvärk är brutal. Framsida lår och rygg har grymt träningsvärk... 

Besatt av denna låt som får mig att må så bra... 


Söndagen bjöd på ett lugnt långpass - 20k i behagligt tempo. Tanken fanns aldrig på att pressa något alls - måste vara rädd om kroppen när den fått stryk dagen innan. 

Inga kommentarer: