tisdag 17 mars 2015

I.n.t.e.r.V.a.L.L.e.R.

Denna vecka har jag tänkt börja träna mer strukturerat inför Varvet. 

Somnade igår helt utslagen i sängen efter en grymt träningsdag. Hade en fundering på att jogga ur benen lite innan jobbet, men den tanken slog jag bort när jag vaknade och var dyngtrött. Kände inte att passet skulle ge mig något utan valde att ligga kvar i sängen en timme till. 

Enligt schemat låg det ett intervallpass idag. Första riktiga intervallpasset ute på länge för mig. Lite läskigt då benen inte riktigt vant sig vid att springa ute istället för på bandet ännu. Plockade fram dotterns cykel och hon gjorde mig sällskap på min vända. Värmde upp ca 1k innan jag ökade tempot lite för att köra 2000m intervaller. Planen var att göra 3st - lagom utifrån den vändan jag lovat dottern att vi skulle springa/cykla. Första intervallen kändes lite seg till att börja med och det är inte jättekonstigt då jag inte var så varm då, det gick lättare och lättare ju längre jag sprang. 

Intervall 2 och 3 gick även de riktigt bra. Känns bra att springa ute och få klämma i lite i uppförsbackar för att sedan försöka sänka pulsen lite när backen är slut. En utmaning att hitta bra flyt men idag tycker jag att det gick riktigt bra. Grymt nöjd med mitt pass! 


Inga kommentarer: