tisdag 17 mars 2015

t.u.f.F.t.

Gårdagens morgonträning lade ribban för resten av dagens träning...

Kom till gymmet 25min innan det var dags för mitt pass och jag ville givetvis utnyttja den tiden på bästa möjliga sätt. Löpning - lite snabbdistans på bandet. Värmde upp lite lugnt i 500m innan jag ökade tempot till fyrafart, blev 5k i det tempot och det kändes bra i kroppen! Hyfsat pigg och stark, efter dessutom väldigt svettig. 

Snabbdistansen löstes av utav X-fit. Som vanligt ger uppvärmningen av kroppens alla muskler mig en chans att återhämta mig efter mitt löppass. Jag vet sedan tidigare att det går bra och att min kropp är grym på att återhämta sig! 

Tur var väl det för denna dag var det dags att köra kortleken. 
  • Spader - Situps
  • Hjärter - KB-svingar - fulla
  • Klöver - Burpees
  • Ruter - Knäböj
Ett upplägg som passar mig som handen i handsken. Härligt att inte veta vad som väntar samt skönt att veta att om jag är snabb så hinner jag vila innan de andra är klara = grymt motiverande. Dessutom kändes det som att situpsen är lugna och de ger en chans till återhämtning...

Galet svettigt, grymt peppande att köra gemensamt hela gruppen! Lycklig tjej!

Inga kommentarer: