tisdag 7 april 2015

10 m.I.n.u.T.e.r.



Riktigt nöjd nu - sådär nöjd som jag bara är efter ett väl genomfört pass. Igår skulle jag egentligen bara ha sprungit ett kort pass, men ledigheten som påsken medförde fick mig att springa ett lite längre pass samt att kasta in ett pass marklyft.

Benen var idag lite stela och jag visste att jag "bara" hade 45 minuter till att få till dagens pass. Förutom uppvärmning stod det intervaller på schemat, 3ggr 10 min. Första kilometern överlade jag med mig själv om huruvida jag skulle springa intervaller idag eller om jag skulle skjuta upp dem till morgondagen...

Lyckligtvis vann förnuftet dag och jag bestämde mig för att köra de planerade intervallerna idag. Valde att inte kolla på klockan så mycket utan enbart köra på känsla! Första intervallen var tuff och jag fick kämpa för att inte ge upp innan den var helt klar... Andra intervallen gick även den riktigt bra, vändan jag sprang är lite kuperad så vissa partier var tuffare än andra. Den tredje intervallen var den mentalt tuffaste att påbörja men den lättaste att genomföra då jag visste att det var den sista. 

Känslan efter passet var kanske den bästa jag upplevt på länge. Så lycklig över att ha fått till mitt planerade pass och riktigt nöjd över de intervaller jag genomfört!


Inga kommentarer: