torsdag 9 april 2015

d.i.s.T.a.N.S.

Försöker, eller ska försöka att följa min träningsplan fram till Varvet och se hur det går. För mig är utmaningen att inte springa mer än vad som står i programmet... Men jag förstår att det är kvalitet och kvantitet som är viktigt.

Igår stod det distans på schemat, 10k. För mig blev det igår premiär på Bergslagsleden, en av de finaste lederna jag vet. Den vända jag sprang vet jag innan är precis 10k och det är skönt. Kände att min kropp var lite ovan att springa terräng och jag snubblade lite på stenarna - men jag njöt! Underbart underlag även om det suger lite extra att springa skog jämfört med asfalt samt att vändan är väldigt kuperad - även det är en utmaning.

Inte lika bra tempo som önskat,  men jag känner mig nöjd då jag försökte hålla tempot uppe trots terrängen. Avslutade med att köra lite bål!


Inga kommentarer: