torsdag 9 april 2015

k.o.r.T.a. I.n.t.E.N.s.i.v.A.

Även idag följer jag träningsdagboken, i den stod förutom uppvärmning och nedjogg korta intervaller. 15 * 70sek med 60sek vila mellan varje intervall. 

Lämnade dottern på fotbollsträning och jag passade på att ta årets första löpvända i kortärmad tröja - den känslan är helt obeskrivlig. Förutom kortärmad tröja så invigde jag mina ny fina Adidas Adizero Boston.

Helt underbar färg och den känns lätt och smidig på foten vilket jag älskar... Hoppas och tror att vi kan bli riktigt bra vänner framöver. 

Första intervallen var svårast då jag hade svårt att bedöma hur långt jag skulle hinna på 70sek. Sträckan blev ungefär den jag brukar springa när jag kör intervaller på den grusväg jag idag valde att lägga mina intervaller på. Vanligtvis brukar jag ha lite kortare vila mellan mina men den längre vilan gav mig möjligheten att ta i lite extra på intervallerna - inte jättelätt att göra det men jag försökte att trycka på ordentligt. 

Alla 15 intervaller gick bra och jag tror att jag lyckades att hålla jämnt tempo på alla - har inte pluggat in klockan och kollat av det ännu. Bra träningspass - gillar att passen är korta och intensiva!

Inga kommentarer: