måndag 13 april 2015

h.e.l.G.e.n.

Helgen har ägnats åt familjen och åt träning. I början av veckan följde jag bara min träningsplanering utan att reagera vidare mycket, i slutet av veckan insåg jag att denna vecka var en tuff vecka. Mycket kvalitetspass vilket gav tunga ben!

Då planeringen jag valt är lite för tuff för mig så väljer jag att gå på känsla under passen och att inte bli besviken om jag inte klarar av att leverera enligt planeringen. Jag är inte riktigt där än men hoppas att jag kanske kan vara det vid senare tillfälle. 

Jag vilade från all gymträning under veckan då månadags pass var tufft. På fredagen avslutade jag min jobbdag med 10 sköna kilometer ute, samma vända som i onsdags men ett par minuter snabbare - jippi. Åkte sedan till gymmet med grabbarna, körde lite lätt bänk till att börja med innan jag gick in på marklyft, började där på 60kg och körde 2 st tior, ökade sedan till 80kg och körde ett par femmor. Jag valde sedan att gå upp till 100kg där jag körde två stycken ettor och en tvåa. Nöjd som bara den. 

På lördagen väntade träningstävling för våra styrkelyftare, i min kalender stod ett tufft kvalitetspass och det ville jag helst klara av innan avresa. Bävade för passet som kändes jobbigt redan innan jag begav mig ut. Väl ute var det bara att pumpa på, låta benen springa på så snabbt de orkade utan att ansträngningen blev för stor! Jobbigt var det och som alltid var tillfredsställelsen efter passet ännu större - den bästa belöningen efter ett tufft kvalitetspass. 

Laddade om med lite kvarg och macka innan vi åkte mot ett gym i grannstaden. Kollade på de tävlande men lade även in ett eget pass. Knäböj, knäböj och lite mera knäböj...

Resultatet av träningen var att mina trötta ben igår var helt slut. Fulla med träningsvärk efter böj och löpning! Igår stod det 15k distans på schemat men jag valde att "bara" springa 12, mina ben var trötta och de sista 3 kilometerna skulle inte ge mer... Gymmade med grabbarna, körde en hel del kettlebellssvingar, axellyft och bicescurls. Har grym träningsvärk i mina axlar idag...

Denna morgon blev en sovmorgon - nu ska jag ta det lite lugnare denna vecka och ge kroppen en chans att återhämta sig!

Inga kommentarer: