tisdag 14 april 2015

s.l.U.t.

Kroppen är konstig - jag börjar bli trött, vilket inte är konstigt då förra veckan var proppfull med tuffa pass. Denna vecka är snällare och jag ska ge mig själv en chans att återhämta mig och förhoppningsvis ha pigga ben till slutet a veckan. Mentalt anser jag mig vara pigg och uppvilad då det är en ny vecka nu - jag ser min träning i veckor och anser då att jag borde må såsom denna vecka ser ut...

Igår började träningen med ett eftermiddagspass på löpbandet, 10 lugna fina kilometer stod på schemat. Körde dem väldigt lugnt då jag inte ville pressa min kropp. Efter löpningen var det ombyte och lite vila innan X-fitpasset skulle börja. 


En bra wod för mig - hög puls och bara att pumpa och köra de sex varv som skulle göras. Benen var förvånansvärt pigga och jag tackade dem efteråt för att de är så starka - älskar mina ben.

Träningsvärk utan dess lika har jag i mina axlar efter söndagens pass - känns som att mina axlar/nacke är svullen, har aldrig upplevt dess like förut. Känns skönt att söndagens pass gav lite även det. 

Kvalitetspass idag igen, på schemat 3*(5min, 3min, 2min) Tyvärr glömde jag titta på passet innan jag åkte hemifrån och min vila blev därför mycket kortare än vad den skulle varit vilket hade viss inverkan på passet. Kände redan under första intervallen att mina ben var trötta, fick kämpa och slita men det var skönt mentalt att köra intervaller av olika längd. Idag var alla intervaller väldigt jobbiga och benen kändes stumma. Jag kämpade mig genom intervallerna med vetskapen om att jag mår så fruktansvärt bra efter att de är avklarade! 

Sitter nu i soffan och slappar efter dagens pass. Benen är ömma och slitna - jag njuter i vetskapen om att jag imorgon ska ha en vilodag! Inte minsta lilla träning ska göras utan jag ska istället iväg på synundersökning så jag kan skaffa mig linser. 

Inga kommentarer: