tisdag 21 april 2015

n.E.r.v.Ö.s.

Det närmar sig Varvet med stormsteg och nervositeten smyger sig på... Förhoppningarna är stora, men jag försöker intala mig själv att tiden i sig inte är jätteviktig, viktigast är att jag har roligt och njuter av loppet! 

Fredagen var en grym träningsdag. Några nya fina pers i styrkerummet som gör mig riktigt stolt - inte för att jag är starkast utan för att jag blivit starkare! Hoppas på att kunna öka vikterna lite till med tiden. Körde styrkelyft med bästa gänget, mitt tidigare pers i knäböj var 65kg - kom nu upp till 80kg och i marklyft ökade jag från mina tidigare 105kg till löjligt fina 117,5kg. Fortsätter att träna med förhoppningen att innan sommaren kunna öka lite i båda övningarna!

Löpningen går helt ok den oxå. Tränar det jag ska även om jag inte alltid klarar av att hålla måltiderna. Ibland blir det något pass extra bara för att det är så underbart ute just nu, helt underbart att kunna springa i bara shorts och linne!

Denna morgon började med lite alternativ träning: några lätta knäböj och några tabator: frivändningar, russian twist, höjftlyft och situps. Körde bara sådan som kändes kul - lite fokus på att stärka bålen inför framtida tunga lyft.


Inga kommentarer: