tisdag 21 april 2015

t.u.s.I.n.g.A.R.

Tisdagsintervaller, dagen till ära tusingar! Hela 8 st fina intervaller stod på schemat... Som alltid har jag bävat för intervallerna hela dagen! 



När jag började springa kände jag mig stel och trött, jag förhandlade med mig själv om att minska antalet intervaller till fyra... Körde en lugn kilometer innan jag började med den första. Jag valde att inte kolla på klockan medan jag sprang utan försökte att hålla tempot uppe under hela intervallen. Det visade sig att intervallen gick lite fortare än vad det kändes som - ruggigt nöjd. 

Springer mina intervaller på vanliga vägar som är lite halvkuperade därför räknar jag med att tempot kan variera beroende på om det är nedförs eller uppförsbackar. Även andra intervallen gick fort - det var riktigt kämpigt att hålla tempot uppe genom hela intervallen men det gick. Bestämde mig efter den andra för att försöka att fortsätta köra intervaller så länge jag höll tempot under 4 - fart, konstigt nog höll det under alla 8 intervaller. Den sista var riktigt riktigt hemsk, benen var fulla med syra men jag visste att det var den sista och ville hålla ut då jag visste att jag skulle känna mig så nöjd efter att den klarats av!




Inga kommentarer: