onsdag 19 augusti 2015

s.o.L.i.g.T.

Njuter av solen efter jobbet på bästa sätt - springer och tränar utomhus så  mycket jag kan. I måndags hade jag löpvila men njöt av ett utomhus på Värket. Puls och styrka - precis som jag gillar det. 

Veckans första kvalitetspass genomfördes igår, intervaller, 2(7min, 5min, 3min). Ett pass jag fasade för hela dagen då jag vet att långa intervaller är tufft och kämpigt. Några funderingar på att passet skulle utebli och ersättas av ett annat fanns aldrig. Benen var inte pigga men de sprang på riktigt bra - riktigt riktigt tufft blev det först de sista två kilometerna, ett tecken på att jag tog i lagom. Försöker att springa så jag blir trött men inte helt slut - annars tar det så lång tid att återhämta mig. Som alltid så där riktigt riktigt nöjd efter att intervallerna genomförts - så värt det!



Styrka har hunnits med denna dag. Måndagen var det överkroppsstyrka - bänk och curls. Igår nötte jag knäböj - har börjat om på låga vikter och stegar sakta uppåt med många repetitioner, hoppas på att bygga upp styrka och att jag kommer att tjäna på det när jag kör tungt.

Idag är det en lugn dag - passade på att ta mig en sovmorgon och hoppade över morgonträningen. Efter jobbet fick jag med mig dottern på cykel och sprang en lugn distansvända.

Inga kommentarer: