tisdag 11 augusti 2015

s.u.p.E.r.t.I.s.D.a.g.

Somnade gott igår kväll och valde att snooza länge i morse framför att gå upp och köra ett morgonpass. Trött när jag skulle gå upp men har känt mig utvilad hela dagen.

Tusingar på schemat idag och jag har gått och oroat mig över dem hela dagen - som jag alltid gör inför ett tufft pass. Kroppen har känts seg och jag har trott att all snabbhet försvunnit ur min kropp... Valde att lägga dagens pass på gymmets löpband, lite sämre väder idag så då kändes det ok att gå in och springa. 8 st tusingar stod på schemat...

Funderade lite över vilken hastighet jag skulle köra mina tusingar i - men valde att köra dem i fyrafart, om det kändes för tungt kunde jag helt enkelt bara sakta in. Första intervallen kände jag att det gick fort, framförallt i mina ben som har lätt träningsvärk av gårdagens böj, men springa det kunde de i alla fall. Alla åtta intervaller gick riktigt bra, jag höll samma tempo genom dem alla och hade det aldrig riktigt tungt. Ruskigt nöjd över mig själv och än lever hoppet om att kunna prestera på något lopp i höst...

Efter tusingarna hade jag planerat att köra en kort wod - Lucky Seven.

Lucky Seven är en 7 minuters AMRAP bestående av
  • 7 boxhopp
  • 7 burpees
  • 7 fulla kb - svingar
Jag trodde att jag skulle ha problem med boxhoppen, men det var svingarna som var tuffast. Känner att jag har svårt att hålla en bra hållning i kroppen när jag är trött. Woden klarades av och jag var riktigt nöjd. 

Avslutade mitt träningspass med lite disco inne i friviktsrummet. Körde ett gäng bicepscurls, lite axeldrag och hantelpressar. Även här kändes kroppen pigg och stark - idag hade jag kunnat träna hur länge som helst men kände att det var dags att ge mig... 

Kvällen bjuder på ett par lugna fina timmar ute på altanen där jag äter middag och läser en bok - underbart.







Inga kommentarer: