måndag 10 augusti 2015

s.o.M.m.A.r.

Den kom till slut den efterlängtade sommaren... Jag är lycklig när jag kan springa ute i linne och korta tights, känslan är oslagbar.

I lördags var det dags för veckans långpass. Hoppade över långpass veckan innan då jag var så hostig. Steg upp tidigt denna dag då jag ville få ut så mycket som möjligt av dagen. Länge sedan jag sprang ett längre pass på tom mage och det kändes... Kilometerna passerades en efter en men det gick inte fort. Tiden är inte något att hurra över men jag var ändå nöjd över att ha fått till mitt pass då det gav utrymme till en heldag på sjön och bara slappa!



Söndagen  var egentligen vilodag men jag hade tid att springa i det underbara vädret och kunde inte låta bli. 12k skog blev det - benen kändes lätta och jag njöt av vartenda steg jag tog.

Dottern spenderar några dagar hos sin morfar - en chans att förlänga sommarlovet/semestern lite till. För mig innebär det mer tid till träning och till att vila och den har jag tänkt att ta. Började denna morgon tidigt med lite styrka: lätta knäböj men många repetitioner, ska försöka mala på lite för att stärka min rygg. Blev sedan ett gäng höftlyft med stång samt en hel del rörlighet. 

Efter jobbet blev det 10k distans - på mindre pigga ben, kanske en konsekvens av morgonens böjande. Njöt oavsett av att vara ute! Distansen rundades av nere på gymmet där det blev lite gott och blandat. Min plan var att köra marklyft, många lätta lyft, tyvärr var det slut på magnesium så jag fick ge upp efter några set då händerna inte gillade det jag höll på med. Passade på att köra knäböj med kettlebell - för att förbättra rörligheten och sist blev det bål och rörlighet. 



Kvällen har jag spenderat på altanen med en bra bok och gott att äta!

Inga kommentarer: