onsdag 5 augusti 2015

p.o.S.t. S.e.m.e.S.t.e.R:

Så kom semestern och med den också vila från denna blogg. Har valt att fokusera på familj, träning och vila under denna sommar.
 
Åkte förra veckan på en hemsk hosta och mysjoggade då bara ett par pass. Körde tunga marklyft på söndagen och lyckades då sätta ett nytt pers på 130kg. Hostan har inte gått över helt till denna vecka men jag känner att jag är tillräckligt bra för att sätta lite fart på löpningen igen.
 
Måndagen innebar ett lugnt och skönt distanspass - på morgonen dessutom. Kroppen vaknade till och jag fick bästa möjliga start på första arbetsdagen efter semestern. På kvällen toppade jag dagen med ett pass på Värket - hoppade på ett utomhuspass där vi förutom uppvärmning körde följande:
 
WOD - 5 varv
  • 5 burpees
  • 10 armhävningar
  • 15 situps
  • 20 bänkhopp
Efter Woden körde vi 3 st backintervaller innan vi avslutade passet med 50 burpees!
 
På tisdagen var det strålande väder ute men jag fasade för löppasset som skulle vara intervaller. Upplägg: 3(5min, 3min, 2min) De tider jag skulle ha sprungit på fick jag frångå helt och gick bara på känsla... Känslan var hemsk - jag fick kämpa och slita för att springa fortare än distanstakt. Känslan efter var underbar - det var jobbigt men det var ett steg på vägen.

Inga kommentarer: