tisdag 30 juni 2015

V.i.l.A.

Vila även måndagen var en självklarhet. Höften var stel och öm, rygg/axlar var stela - varken löpning eller styrketräning kändes i det läget som något alternativ.
 
Som alltid längtar min kropp ut efter en hel dag inomhus. Jag valde att plugga  i en bra pod i mina öron och sedan ge mig ut på en lugn promenad. Fokus var att njuta och värma upp mina stela muskler och leder.
 
Lyckligtvis svarade kroppen bra på promenaden och stelheten minskade i takt med att jag gick. Även denna morgon när jag vaknade var kroppen piggare och det kändes bra! Idag kan det i bästa fall bli en lugn löptur. De värsta sviterna efter lördagens lopp är mina ömma fötter, har tagit hål på en väldans massa blåsor och fler tror jag att det blir. Bjuder på en bild från min vackra promenadslinga...
 
 
 

Inga kommentarer: