torsdag 26 januari 2017

2017


2016 avslutades mindre bra... Dagen innan julafton var det dags att dra tunga mark med gänget. Hade haft föräldramatch på hockeyn dagen innan vilket gjorde ryggen trött...

Tänkte inte på det i den utsträckning jag borde - så andra tunga lyftet small ryggen till och jag fick mitt hittills värsta ryggskott. Hade riktigt ont i flera dagar - kunde inte sitta utan smärta på över 1 vecka och livet var riktigt tufft... Promenerade massor och körde igång med lätt löpning efter en dryg vecka.

Förkylningen kom sedan den 5 januari - roligt då vi den 6 januari hade vår Thailandsresa inplanerad. Lyckligtvis gick förkylningen över fort...

I Thailand har vi bara haft det bra. Ätit, sprungit, solat och njutit av vila och sol.

Väl hemma igen var det dags att ta tag i träningen igen efter 1 månads vila från styrkelyft. Åkte ner på söndagen och körde lite lätt träning, 5:or i böjen på 40kg, 5:or i bänken på samma vikt och 5:or i mark på 50kg. Kändes bra - vågar därför på att börja träna lätt igen denna vecka.

Måndagen - snabbdistans 5k i lite snabbare fart. Lagom start... Böj - gjorde 6 st treor på 60kg och det kändes helt lagom bra denna första dag.

Tisdag - distans och bänk. Även här var det 3:or på schemat och jag gjorde mina på 60kg.

Onsdag - intervaller på band och sedan disco.

Status idag torsdag: har haft galen träningsvärk i framsida lår sedan i måndags. Nu även träningsvärk i hela överkroppen inklusive mage. Målet nu är att skynda långsamt...

Mål under 2017 kommer upp senare.

Inga kommentarer: