fredag 27 januari 2017

Löpning - äntligen långpass

Ryggskottet kom som tidigare nämnt som ett brev på posten innan jul. Kom igång med lätt löpning innan Thailand och väl på plats där nere har jag sprungit en hel del...

Passen var inte långa, mellan 5-9km varje morgon innan jag latade mig i solen. Helt underbart att springa i sommarvärmen utan alla varma kläder...

Väl hemma igen var det dags att börja träna mer seriöst igen... Några fina lätta pass i början av veckan innan jag igår var redo för ett längre pass.

Målet var att springa minst 15k - gärna 20. Längre ville jag inte då jag gärna vill öka lite sakta nu. Bästa poden var med mig i öronen och passet gick förvånansvärt lätt. Fick mina 20k och jag var riktigt nöjd - inte särskilt trött och det kändes jättebra. Älskar känslan när långpasset är gjort redan under veckan så helgen bara kan ägnas åt familj och hem, tränas görs det om jag känner för det.


Inga kommentarer: