måndag 30 januari 2017

Helgen som var...

Redan i fredags började det jag kallar för helgens träning...

På fredagseftermiddagen var det träning med gänget och veckans sista obligatoriska pass klarades av. För mig började passet på bandet där jag joggade 6 lugna kilometer... Lagom för att få upp värmen i kroppen. I vårt schema stod marklyft - första riktiga passet sedan mitt ryggskott och jag var lite nervös men planen var att ta det lugnt och att göra trygga - fina lyft.

Jag värmde lätt och stegade sakta upp. Mina träningskompisar skulle köra medeltunga treor - jag valde därför också att försöka mig på treor. Alla 15 repetitioner på 90kg gick lika lätt och kändes lika bra! Totalt 5 st 3:or och jag var riktigt lycklig när jag var klar.





Lördagen blev det en lugn och hal löptur ute i dagsljuset. 10k i behagligt tempo.

Söndagen var det löpvila då jag var hockeymorsa... Efter hockeyn blev det dock ett kortare gympass med M och E. Jag körde maghjulet 5 * 7 reps (börjar lugnt här med), sedan 5*7 reps @ 40kg i bänken, 5*10 armhävningar, kryssdrag i kabelkrossen, axelpressen med viktplattor... Avslutade med att försöka mig på chins vilket inte gick så bra...

Roligt pass!

Inga kommentarer: