fredag 19 mars 2010

Snart blir det fredagsmys...

En annorlunda fredag då sambon har kurs idag. Nellsan och jag hemma solo. Ganska mysigt att få tid tillsammans en hel dag.

Faderskapet kom på sitt fredagsbesök. Det kröp i min kropp. Självklart var han barnvakt så jag fick springa en vända. Konstaterar att mina föräldrar ställer upp grymt mycket på mig.

Mina nya kärlekar, Craftkläderna åkte på. Tror att de är de skönaste löpkläderna jag någonsin haft. Nimbusarna på fötterna och Garmin på armen.
Hälsenorna ömmade lite i början men efter ett par kilometer försvann ömheten helt och jag kunde springa avslappnat utan att tänka på dem.
Det var riktigt slaskigt och blaskigt ute idag.
Sprang idag den vändan jag kallar Bånghammar-Knallen-Församlingshemmet-Brandstationen. Grejen med den vändan är att det lutar lätt neråt de första kilometerna. Efter drygt fyra kilometer vänder det och det börjar luta lätt uppför. Benen var tunga men jag lyckades hålla upp tempot hyfsat hela vägen. Börjar kännas lite lite bättre igen med löpningen. Längtar dock till barmark!

I Garmin:
Totalt: 46:04
580 kcl 9,19km

Medel: 05,00/km
165 bpm

Max: 03,25/km
182 bpm

Inga kommentarer: