lördag 3 april 2010

Fredagens och lördagen..

För tillfället ligger fokus på att komma ur min bekvämlighetslöpning. Har i alltför många veckor sprungit lagom långt (kort) och inte alltför behagligt tempo. Att planera min träning är inte lätt då tiden är minimal och tillfällena då barnvakt finns inte alltid är den bästa.

Tanken är att få till pass som är lite längre på helgerna när M är hemma, med längre syftar jag till att komma ur den bekväma vanan att springa 10k. Allt som är längre är jag nöjd med! I veckorna är tiden och tillfällena mindre, tanken är då att nyttja de kortare passen till att ösa på lite mer. Högre tempo på intervaller och rolig fartlek.

I går hann jag ut mellan skurarna. Benen lite trötta men jag hade bestämt mig för att springa lite längre. Tempot lugnt och gick helt ok. Nöjd och belåten då mitt uppdrag fullbordades!

I min Garmin fredag
Totalt 01,23,35
951kcl
15,19km

Medel:05,30 /km, 164bpm

Max: 04,28/km, 247bpm

Nu har cykelsäsongen inletts för sambon. Gäller nu att synkronisera våra kalendrar så båda hinner att träna. För mig innebar det idag då det är påskafton att gå upp tidigt för att bege mig ut vid 08,00. Jobbigt att springa tidigt utan mat i magen nu när jag inte är van. Men grymt härligt att vara ute tidigt i min ensamhet och se byn vakna till liv.

I min Garmin lördag
Totalt 01,03,32
692kcl
11,02km

Medel:05,46 /km, 151bpm

Max: 04,25/km, 170bpm

Inga kommentarer: