onsdag 7 april 2010

Gympadag

Onsdag = gympadag. Löparkläderna var givetvis på! Hade förhoppning om att springa korta intervaller idag men en trött kropp kände mer för att passa på att njuta av ett distanspass. Kanske hade det smartaste varit att bara ta det riktigt riktigt lugnt och låta kroppen vila men kände att jag trots den extrema segheten ville pressa den lite.
Passade på att utforska en ny gympalöprunda, har nu hittat en som är över 10k. Ganska lagom då det är en timme jag har på mig.
Tiden kanske inte är den bästa men vändan jag sprang består av en enda lång seg uppförsbacke mellan ca 3 och 8,2k. Här handlar det inte om mesiga småbackar utan stundtals är de riktigt, riktigt brant. Något positivt med dagens träning förutom att jag njöt!

I min Garmin
Totalt 55,17
648kcl
10,81km

Medel:05,07/km 166bpm

Max: 03,54/km 180bpm

Inga kommentarer: