söndag 11 april 2010

Långpass

Lycka! Helt underbart att vakna upp och mötas av strålande väder. Sol och värme, så efterlängtat. När sambon begav sig mot jobbet kom mor och var barnvakt, siktet var inställt på ett lite längre pass. Hade bestämt mig för att vara nöjd med 15k, riktigt nöjd med 18k och supernöjd över 20k. Problemet är att veta vart jag ska springa, inte så stort här och ogillar att springa samma vägar alltför många gånger :-)
Kände mig hyfsat pigg i benen och kom på en smart väg efterhand. Lite stumma var låren ibland, men det är inte konstigt då de ej sprungit några längre vändor denna vår. När jag närmade mig 17k kände jag mig lycklig. När Garmin visade på 20k kändes det lätt. När jag landade hemma i parken fanns känslan att jag kunde ha sprungit mycket, mycket längre. Glad är jag. Hoppas på ett par tempopass i veckan där det känns bra.

Imorgon är tanken vila!

I min Garmin
Totalt 01:53:53
1328kcl
21,21km

Medel:05,22/km 153bpm

Max: 04,22/km 174bpm

Inga kommentarer: