söndag 9 oktober 2011

Sköna söndag

Underbar ledig dag. Idag stod en tur till gymmet på agendan. Planen var att köra lite intervaller och lite styrka. 

Sedan Lidingö har jag känt mig seg i mina ben men idag var jag inställd på att köra lite intervaller och låta det bära eller brista. Till min glädje fick jag lite gensvar från dem. 
Underbart skönt att känna att vi samarbetade igen och att det fanns lite tempo i dem. Mitt mål blir nu att försöka köra ett intervall pass och ett annat kvalitetspass i veckan under hela vintern för att ej tappa så mycket snabbhet. Förhoppningsvis gynnar det mig till nästa säsong. Idag blev det tusingar. 10 st tusingar i 14.5 speed. Vågade inte gasa på för mycket men det tempot kändes lagom för mig idag. Ska försöka att öka på längden på mina intervaller också..

Efter 14k på löpband blev det lite kompletterande träning i form av styrketräning. Körde lite överkropp och hoppas att få till en bra rutin även på den träningen då jag vet att det kommer att gynna mig. 

Avslutade med god middag. Wokade grönsaker, nudlar och kyckling. Mums.

Inga kommentarer: