måndag 16 januari 2012

Helgen

Helg. Tid till de där passen av lite högre kvalitet, eller om inte annat pass som jag inte behöver stressa mig igenom.

På lördagen ville sambon med till gymmet och träna. För att få ut så mycket som möjligt av tiden valde jag att köra intervaller. Värmde först upp i två kilometer för att sedan köra 12k intervaller. Körde lagom jobbiga och behagliga intervaller. En trött kropp men inte helt slutkörd. 700m på speed 16 varvades med 300m speed 12. Den sista kilometern var nedjogg. Underbart att känna mig stark!

Söndagen bjöd på ett lite längre pass. Dåligt väder, så bandet lockade. Lockade gjorde även två rykande färska avsnitt av Biggest Loser. Lite trötta ben från lördagens intervaller men ett pannben inställt på lite längre pass. Målet var mellan 23 och 30. Efter 25k gick jag i mål. Trött i kroppen och väldigt nöjd.

Inga kommentarer: