måndag 16 januari 2012

Målet

2012 gjorde jag som många andra och hoppade över nyårslöften, istället valde jag att sätt upp 3 mål. Mina tre mål är alla löprelaterade, de motiverar mig att springa men även att vila.

För att nå dit jag vill krävs mycket träning och även stark och hel kropp. Försöker ta hand om den bättre och fokusera på att få in alternativ träning.

När jag först funderade på mina mål tänkte jag i termer av tider, tider som kanske är omöjliga för mig. Funderade lite till och valde att fokusera på förbättringar. Mina tre mål är följande:

  1. I juni är det dags för mitt första marathon. Jag har funderat på tider men valt att fokusera på att mig igenom det. Jag ska försöka att inte gå in väggen och lära mig vad min kropp behöver och hur jag ger den vätska och näring under ett så långt lopp. Jag har lärt mig av Lidingö att jag måste få i mig vätska och energi.
  2. Hälften så lång men minst lika jobbigt. Halvmaror. Har tänkt springa några stycken, målet är ett nytt pers på distansen. 
  3. Kort och tufft. Milen. Ser drömgränsen framför mig. Målet är även här att slå förra årets pers på milen och att sakta närma mig den magiska gränsen. 
Om jag klarar ett av mina mål ska jag känna mig nöjd. Klarar jag två ska jag vara riktigt nöjd. Om jag fixar dem alla ska jag vara riktigt riktigt nöjd och stolt över min prestation.

Inga kommentarer: