måndag 2 januari 2012

Tillbaka till vardagen

Efter ett helt gäng med slappa, lugna och lediga dagar är det idag dags att återgå till vardagen. Igår stod det vila på schemat och vila det gjorde jag.

Under gårdagen lades däremot veckans träningsschema upp genom att stuva om passen som fanns i schemat för denna veckan och anpassa dem efter min vardag och mitt liv. Måndagen blev kvalitetsdag. Testade mig själv genom att lägga ett kvalitetspass tidigt, väldigt tidigt på morgonen. Något jag förut intalat mig själv varit omöjligt. 

Planen sa 12k. 
2-3k uppvärmning á 13-14 min, unnade mig här att ta ut svängarna och köra 15 min.
Sedan följde 6k fartlek, enligt plan 25-26 min. Min fartlek lade jag upp i 6 st 700 metersintervaller a 14.5 varvat med 300 meter lugnt á 11.5. Mina sex intervaller tog mig 26 min.
Avslutade med 3k nedjogg. 

Summerade till 12 k, totaltid ca 56 min. Häftigt att våga testa och göra sådant jag ej trodde var möjligt. Kvalitet på morgonen, grymt bra start på dagen. 

Nu vila tills imorgon då det är kort distanspass på morgonen och sedan spinning/styrka på kvällen. Jag har väl inte glömt att säga att jag gillar planering!

Inga kommentarer: