onsdag 25 januari 2012

Vardagslyx

Onsdag och barngympa stod på schemat. För mig var det enbart bonuslöpning. Vågar inte planera in löpning på eftermiddagen, är rädd att banden är upptagna när jag kommer och jag blir besviken pga förstörda planer.

Idag fanns ledigt band när jag kom. Hoppade på och efter en dryg kilometers uppvärmning körde jag lite fartlek. Kortare tempoökningar, dvs 300m med 200m vila genomfördes. Behövde stor variation och mycket annat att fokusera tankarna på än mina trötta ben. Benen blev piggare. Så pigga att de bjöd upp till en lång sista fartökning som varde i 2.5k. Kändes bra i benen och 16 tempo gick bra den lite längre distansen. Kul med variation och nya ideer till träningspass föds. Milen på 42.08, utan att känna mig särskilt trött, känns bra för kommande säsong.

Inga kommentarer: