onsdag 8 februari 2012

b.R.a. .d.a.G.

Onsdag och gympa för lilla hjärtat på gymmet på eftermiddagen. Denna onsdag kom jag ihåg att packa med mina egna löpardojor. Skönt att ha mina egna kläder och det självförtroende som det ger.

På dagens agenda stod ett intervallpass med långa intervaller. 5 st á 1.5k stod på schemat. För mig som oftast kör tusingar blev det lite nytt och spännande. Började med att värma upp i lugnt tempo i 2k. Sedan var det dags för första intervallen 1.5k speed 16 på löpbandet. Det gick helt ok, kände mig inte alltför trött men uppskattade vilan på 500 meter som jag belönades med. Intervallen följdes av 4st till likadana. Högt tempo men jag känner själv att det känns som att jag har kontroll på den hastigheten nu eller kanske kändes det lätt pga min vilomorgon :-) Totalt slutade passet på 13k. Sista 1500m saktade jag sakta ner farten och efter passet kände jag mig inte så trött som jag trodde att jag skulle vara.

Till nästa intervallpass med långa intervaller (tusingar eller längre) ska jag komma ihåg att våga öka på farten lite lite till. Utmana mig själv och inte vara rädd för hastigheten. Ett bra pass på en överlag riktigt bra dag. 

Väl hemma belönade jag mig med riktigt god mat, pannbiffar, smörstekta morötter och en sås gjord på creme fraiche och kryddor.

Inga kommentarer: