tisdag 14 februari 2012

Vägen tillbaka

Natten fredag till lördag fick jag magsjuka. Mindre trevligt. Höll bara i sig några timmar så under lördagen blev jag att må allt bättre. 

Har dock känt mig orolig i min mage och aptiten har varit obefintlig. Tog mig ett par dagar att inse att avsaknaden av aptit tyvärr beror på stress. Stressigt som attans på jobbet för tillfället. Positivt är att det är övergående, ett par veckor till sen lugnar det ner sig lite. Är dessutom duktig på att stressa upp mig pga de höga kraven jag tenderar att ställa på mig själv.

Eftersom magsjuka gått i hela familjen och M sov hemma inatt så blev det inte något morgonpass utan jag prioriterade sovmorgon med familjen. Kvällen bjöd på 45 min powerlift, spinningen valde jag dock att hoppa över för att istället hoppa på ett löpband.

Hade begränsat med tid, men var sugen på kvalitet. På intervaller. På 1500m intervaller. Uppvärmning 1k och sedan brändes intervall nr 1 av, speed 16, följd av 500 meter joggvila. Totalt hann jag med 4 intervaller där den sista blev 2k. Trött kropp men den levererade bättre än jag vågat hoppats på! Passet blev precis 10k och tog mig 44min. Skönt att kunna träna snabbt och effektivt ibland.

Inga kommentarer: