onsdag 1 februari 2012

När fel blir helt rätt

Dagen pass på gymmet var enbart ett bonuspass. Ett underbart pass som nästan inte blev av. På gymmet klädde jag på mig, satt upp och håret och skulle sätta på mig skorna... insåg då att jag glömt att lägga med mina löpdojor.

Funderade på alternativ träning, eller var rättare sagt inställd på alternativ träning. Kusin som hade barngympan erbjöd mig att låna hennes inomhusskor. Jag testade dem och de passade. Inte lika sköna som löpdojor men de fungerade. 

Började med 1k uppvärmning i 12 tempo. Sedan stod intervaller på schemat. Hade bestämt mig för lite längre intervaller. Körde 1200m i speed 16 och sedan 300m speed 12. Kämpade på och det gick bättre än jag trott. Mitt mål var att springa totalt 10k inklusive uppvärmning. 10k fixades på tiden 40.33. Min bästa tid någonsin på milen = löpbandspers. Trots fel skor gick det grymt bra. Ser fram emot våren och några fina milslopp. 

Pers. Pers. Pers. Ett ord som låter ljuvligt i mitt huvud. Som jag njuter. Stolt över mig själv, över min träning och min vilja. Självförtroendet växer och hoppet att kunna nå upp till mina mål känns stort. Jag vet att jag har förmågan. Måste bara fortsätta att träna och inte minst, våga tävla och försöka!

Inga kommentarer: