onsdag 28 mars 2012

d.R.ö.m.P.a.S.S.

Efter regn kommer solsken. Eller efter förkylning kommer drömpassen. 

Vilomorgon. Tar det lite lugnare denna vecka. En anledning är förkylningen som funnits i min kropp och en annan att jag vill vara pigg till årets tävlingspremiär.

För att kunna prestera bra på tävling och bli av med mina nerver har jag tänkt att träna på att tävla denna säsong. Ska tävla mycket, eller mer i alla fall bara för att vänja mig vid tävlandet. 

Som alltid på onsdagar var det barngympa för dottern och intervallonsdag för mig. Planen var att trycka på och se hur kroppen kändes. Började den första kilometern lugnt i 5 tempo. Körde sedan den första intervallen, 2k speed 16. Gick riktigt riktigt bra, kroppen kändes riktigt stark. Joggvila 200 meter och tryckte sedan upp tempot igen, 1800m denna gång och sedan 200 meter i ett lugnare tempo. Körde sedan ytterligare en 1800m intervall och samma joggvila som innan. Kände här att kroppen hade ork och kändes stark, möjligheten fanns att göra en bra miltid. Öste på sista kilometerna på speed 16 och 10k passerades på tiden 39.50.

För mig en drömtid. Under 40, då är 1 kilometern uppvärmning i lugnt tempo. Lutning på bandet 0.5. Nöjd som jag var så avslutade jag med 2 lugnare kilometer. Dagens pass summerades totalt till 12 k på tiden 48 minuter. Ett bra pass avslutade en bra dag. 

På fötterna - mina A:5:or. Tejp på hälarna, men aningen ömma tår efteråt, men tror vi kommer umgås mer med varandra denna säsong.

Inga kommentarer: