tisdag 27 mars 2012

l.i.V.s.k.V.a.L.i.T.E.t.

Efter en lång dag på jobbet är det lycka att få gå ut i vårvärmen. Hämta en lycklig dotter på dagis som blir ännu lyckligare när hon ska få åka till mormor på jobbet och sedan umgås med henne.

En lycklig mamma åker hem själv. Byter om till löparkläder. Ger sig ut i det fina vårvädret. Inte ens en konstig känsla i foten kan stoppa glädjen. 

Att springa i värme är så underbart, att springa i dagsljus på mina skogsstigar är obeskrivligt. Äntligen är det så gott som torrt i skogen och jag kan springa alla mina favoritrundor igen, lite geggigt är det, men det står jag ut med. En kropp som har lite förkylning kvar i sig men som njöt av löprundan. Undvek att pressa kroppen utan sprang i ett tempo som kändes behagligt. Mitt ute i ingenstans fick jag sällskap av min kusin som kom på cykel, fick lite sällskap några kilometer vilket var trevligt. 

Dagens vända blev ca 17k och jag njöt av varenda meter. Hoppas på en god natts sömn och en pigg kropp imorgon.

Inga kommentarer: