söndag 22 april 2012

d.i.S.t.A.N.s.R.e.k.O.r.D.

Lopning Löpning » 37.12 km   
StopwatchTid: 3h 30 min 2 sec DistanceTotal sträcka: 37.12 km SpeedometerHastighet: 10.60 km/h SpeedometerTempo: 5 min 39 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 2315 kcal HeartSnittpuls: 138 bpm HeartHögsta puls: 162 bpm

Söndag och som ofta på söndagar vankades det långpass. Ett långt långpass på schemat, målet var upp mot 37k. 

Begav mig av söderut ner mot Bångbro, sprang ut på Klotbanan som jag planerat. Tanken var att springa den vägen ända ut till Kölsjön. Efter några kilometer blev himlen mörk och jag kände små duggregn komma ner från himlen. Min plan reviderades och efter 10k vände jag och tog vägen tillbaka - men följde denna gång Klotbanan längre.  

Blev några kilometer asfalt, ända upp förbi norra infarten och till Sotbokorset. Tog in på grusvägen och sprang in mot Finngruvorna. Duggandet hade här övergått i lätt regn. Var inte särskilt blöt men visste att jag hade många kilometer kvar innan jag var hemma. Sakta men säkert tog jag mig fram, kilometer för kilometer, sista 2 kilometerna var riktigt jobbiga. Benen var trött och stumma, jag fick kämpa och slita för att ta mig de sista kilometerna hem, de sista kilometerna som nästan alltid går uppför! 

Trötta och ömma ben som landade hemma, fyllde på med vätska och proteindrink. Fruktansvärt nöjd och glad, 37k blev dagens tur - för mig nytt distansrekord med 3k!

Inga kommentarer: