söndag 29 april 2012

d.I.s.T.a.n.S.r.E.k.O.R.d.

Lopning Löpning » 40.30 km   
StopwatchTid: 3h 54 min 3 sec DistanceTotal sträcka: 40.30 km SpeedometerHastighet: 10.33 km/h SpeedometerTempo: 5 min 48 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 2537 kcal HeartSnittpuls: 148 bpm HeartHögsta puls: 176 bpm
 
Gårdagen bjöd på långpass. Hjärtat hade fixat barnvakt och skjuts. Vi åkte långt ut i ingenstans - norr om Palahöjden. Hjärtat hade cykel och jag sprang.

Underbar tur i Bergslagen, kuperat som det ska vara, även om det kändes lite tufft att veta hur kuperat det skulle vara. Första två kilometerna kändes bra, kom sedan till Palahöjen, en glad gubbe hejade och det kändes bra. Vid nio kilometer var vi framme vid korsningen i Nittkvarn. Även här mötte vi en go gubbe som erbjöd sig att låna ut sin cykel till mig. En väg som jag åkt på många gånger men aldrig tidigare sprungit bjöd på många överraskningar. Hann verkligen titta och se mig omkring. Såg fina hus som jag aldrig tidigare sett, ett fint elljuspår gav sig till känna ute i skogen, definitivt värt ett besök vid tillfälle.

Kuperat upp till Älvhöjden och sedan nerför och peppning inför den tuffaste milen den 3:e. Uppför, hade inbillat mig att det skulle vara jobbigare och luta mer så jag blev positivt överraskad när benen hanterade backarna så pass bra som de gjorde. Vet att sista milen är förhållandevis lättsprungen och det kändes som något tröstande när det kändes tufft. Ja tufft var det till och från. Drack massor, men det var varmt och jag hade på mig lite för varma kläder - det störde mig mer än distansen.

Nytt distansrekord och det känns toppen!

Inga kommentarer: