onsdag 4 april 2012

i.n.T.e.r.V.a.L.L.o.n.S.d.A.g.

Onsdag, och det innebar som vanligt att det stod gympa på dotterns schema och intervaller för mig. 8 st tusingar som skulle genomföras. 

Under uppvärmningen kändes kroppen lite seg. Men åtta intervaller kändes mentalt fullt genomförbart. I min värld är åtta ett litet tal - något jag är tacksam över då det blir en ganska lång distans. Första intervallen var tuff - den har en tendens att vara det, tar för mig ett tag innan kroppen vänjer sig vid det högre tempot och blir riktigt varm.

Andra och tredje intervallerna kändes ok. Vid den fjärde vänder det - i och med att hälften är gjorda känns det lättare mentalt i mitt huvud. Femte intervallen smög förbi utan att kännas medan den sjätte och sjunde var tuffa. Kändes tungt i kroppen men målet närmade sig. Sista intervallen var ren njutning att genomföra, även om kroppen var trött så visste den att den snart var i mål. 

Underbar känsla när intervallerna var klara, som alltid. Snart långledigt. Ett par längre pass väntar men så gör även en hel del extra vila.

Inga kommentarer: