söndag 8 april 2012

P.å.s.K.a.F.t.O.N.

Lopning Löpning » 33.44 km
StopwatchTid: 3h 6 min 41 sec DistanceTotal sträcka: 33.44 km SpeedometerHastighet: 10.75 km/h SpeedometerTempo: 5 min 35 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 2088 kcal HeartSnittpuls: 145 bpm HeartHögsta puls: 167 bpm
 
 Påskaftonen började tidigt. Klockan ställd på 06.30 för att hinna få i mig lite frukost innan det var dags för helgens långpass. På schemat stod 33k, och 33k var jag inställd på att hinna med innan de sista förberedelserna för påskmiddagen skulle göras. 

Testade att springa "klotbanan" för andra gången denna vår. Denna gången var det mer eller mindre isfritt och det gick riktigt bra att ta mig fram. Även denna gång var jag helt solo och träffade inte på en enda själ! När jag sprang ut var det nästan 4 grader kallt ute, det kändes. Underställ på både under tights och tröja eftersom jag är så frusen av mig. Var tacksam över det extra lagret då det var kyligt och bitvis även ganska blåsigt. Sprang bitvis landsväg och det märktes att det var storhelg då det var mer bilar ute än det vanligtvis brukar vara. 

Lite kringelkrokar fick jag springa för att göra min avstickare hemåt efter 29k som planerat. Benen och kroppen kändes riktigt bra och jag kände att det fanns lite tryck i benen när jag sprang på genom byn. Som alltid avslutas mina vändor med backarna upp till huset i Herrhagen. Hemma efter dryga 33k - riktigt nöjd över att lyckats klämma in mitt långpass på påskaftonen!
 

Inga kommentarer: