söndag 15 april 2012

K.o.r.T.a. B.a.C.K.a.R.

Söndag och denna dag bjöd upp till ett distanspass med inslag av korta backintervaller. Lagom tills det att jag skulle springa ut stod regnet som spön i backen, men jag hade bestämt mig för ett utepass och ett utepass skulle det vara.

Sprang ut i bästa skogen och begav mig mot den första backen. Den första backen var kort och brant, fem gånger upp för den var inplanerat. Tog mig upp men det sög i benen och jag fick kämpa mig upp för backen. Som alltid är de två första jobbigast, mentalt sett för mig. Övriga går som en dans när det vänt och antalet återstående intervaller är mindre än hälften av det planerade antalet.

Sammanlagt blev det 3 omgångar med intervaller, på alla tre ställen avverkades 5 stycken intervaller. 3 olika backar, olika längd och lutning. Kanske inte det snabbaste passet eller de piggaste benen men det inplanerade passet klarades av och det kändes som alltid riktigt bra efteråt.

Inga kommentarer: