lördag 14 april 2012

l.Å.n.g.P.a.N.N.a.

En helt underbar lördag. Väldigt väldigt trött var jag i morse, flera nätter utan bra sömn, har resulterat i att sömnkontot ligger lite back. Hjärtat har fått vattkoppor därav den väldigt dåliga uppdateringen här kring träning. Tränat har jag hunnit, men att skriva om den har jag inte hunnit. 

Ledig dag idag och helgens långpass skulle klaras av. Testade idag att springa en vända som jag inte sprungit tidigare. Roligt att upptäcka nya långa vändor. Dagens vända innebar lite asfalt - något jag uppskattar. Första 12k är en vända jag ofta springer, eller sprang ofta tidigare. Efter dryga 20k fick jag leta mig fram efter rätt väg, har glömt bort hur vägen går, har bara cyklat där en gång tidigare. Efter lite irrande i skogen hittade jag på den väg jag ville springa in på och jag sprang uppför berget. 

Med en lite omväg blev vändan 30k. 30 riktigt sköna och jobbiga kilometer. Efter att ha tänkt efter lite inser jag att vända gick upp och ner mer eller mindre hela tiden. Väldigt sällan som det var helt plant.. Långa backar både upp och ner känns av i mina ganska trötta lår.

Nu blir det mys med lilla Pricken hela eftermiddagen.

Inga kommentarer: