måndag 7 maj 2012

K.o.R:T. L.å.n.g.P.a.S.S.

Efter lördagens urladdning stod ett längre pass högst upp på önskelistan i går. Planen var att känna av benen och ge dem så många kilometer som möjligt. 

Började med en liten upptäcksfärd = valde att springa vidare på en grusväg längre än vad jag sprungit på den tidigare. Som alltid kul att hitta nya vägar! Vek av vid en järnvägsövergång, nästa gång följer jag den lite längre. Benen kändes förvånansvärt pigga och de trummade på snällt. Kilometer efter kilometer tickade på och vid ca 14k började benen kännas lite slitna. Utmanade dem genom att medvetet ta en tuff backe, efter backen kommer belöningen, under skogslöpning när den är som bäst. 

Snälla men trötta ben landade hemma på Blåmesvägen efter ca 27k. Inget mastodontpass men ett pass som kändes bra denna helg. 26 dagar kvar. Ska ligga i med träningen lite extra sista tiden - försöka få till passen så bra som möjligt, men även följa träningsplanen och unna mig alltmer vila ju närmare tävling jag kommer. 26 dagar med fokus på bra mat för att ladda batterierna i kroppen så gott jag kan.


Löpning » 27.38 km   
StopwatchTid: 2h 41 min 4 sec DistanceTotal sträcka: 27.38 km SpeedometerHastighet: 10.20 km/h SpeedometerTempo: 5 min 53 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 1703 kcal HeartSnittpuls: 140 bpm HeartHögsta puls: 187 bpm

Inga kommentarer: