måndag 7 maj 2012

S.j.U.S.o.v.A.r.E.

När jag lade mig igår var jag inställd på morgonträning. Trodde att jag ställde klockan tidigt för att hinna med ett pass innan jobbet. Förvånad blev jag när klockan ringde och det var ljust ute. Än mer förvånad blev jag när jag tittade på klockan och såg att den ringt en timme senare än vad jag trodde att den skulle ringa.

Lät inte en liten felinställning sabba min dag. Gick upp och tog en lugn och skön frukost. Laddade batterierna och ställde in mig på plan B - kvällslöpning. Dagarna till maran blir allt färre, ska försöka fokusera på att ge min kropp bra träning, vila och bra mat. Jag ska göra ett allvarligt försök att inte äta alltför mycket skit. Bra mat och bra mellisar, det ska vara gott och ge kroppen energi. 

Kvällspasset lades på bandet. För första gången på länge följde inte datorn med mig med ner i källaren utan jag tog med mig iPhonen och BoxMix-programmet. Fokuserade ordentligt på låtarna medan jag lät benen trumma på. Kilometerna avverkades och det kändes bra trots att benen var trötta. Målet och de 15 kilometerna jag hoppats på fixades, dock inte i ett alltför högt tempo. Kort, lätt pass imorgon för att kunna köra ett tuffare pass på tisdag.

Inga kommentarer: