måndag 21 maj 2012

k.O.r.T.A. i.N.T.e.r.v.A.l.l.E.r.

Långledigheten ligger nu bakom och det är dags för en vanlig arbetsvecka. Mindre än två veckor kvar till maran och hoppas på att benen ska hinna piggna till och att huvudet ska hinna tagga till inför maran. Denna morgon stod korta intervaller på schemat. Bestämde att lägga passet på morgonen - i kväll är det BoxMix på schemat.

Började med lugn uppvärmning 2k speed 12 på bandet. Sedan en fin liten intervallserie:
  • 3 x 400 m
  • 3 x 300 m
  • 3 x 200 m
  • 3 x 200 m (skulle varit 100 m men körde 200:ingar - passade mitt band bättre)
Trött när klockan ringde. Men piggnade som alltid till när jag klädde på mig. En intervallserie som inte kändes för tuff för att genomföra tidigt. Valde att köra på speed 15.5 - helt lagom den tiden på morgonen. Många pass ger en kick och detta var ett av dem. Att ta mig upp på morgonen när jag helst vill sova och dessutom fixa ett fint intervallpass med pigga ben - det känns helt underbart. 9 fina k avklarade - nu njuta och ta det lugnt resten av dagen, förutom BoxMixen!

Inga kommentarer: