måndag 28 maj 2012

s.T.r.e.s.S.a.D.

Det närmar sig med stormsteg och stressen kryper på. Tränar allt mindre och hoppas på att formen ska infinna sig. Svårt att blogga när jag känner mig stressad men inser att jag för min egen skull bör ta mig tid att blogga nu, för att eventuellt i framtiden kunna ta fram detta inlägg och läsa hur jag kände inför denna, min första mara. 

Lägg till bildtext
Det första problemet jag stött på och som stört mig mest, är problemet att hitta de perfekta skorna. Mina fastwitch har fått flera chanser men de sitter inte helt perfekt på vänster foten och det ömmar lite i vänster tå när jag springer med dem, till en början. Det ömma försvinner men vetskapen om att de ömmar i början gör att de inte känns optimala att ha på min första mara.


Idag, med bara några korta pass kvar innan maran bestämde jag mig att ge mina Ds Trainers en ärlig chans. Hade ett pass Funktionell träning idag men efter det passade jag på att lufta mina Ds Trainers. Skorna kändes ok. Inte super men jag tror att de är skorna jag kommer att springa i på lördag. 

Stressen finns över om formen kommer att infinna sig eller inte. Springer allt mindre - vill att benen ska spritta men det gör de inte ännu. Några dagar till med minskad träningsdos kombinerat med en liten ökning av matintaget hoppas jag ska göra susen. Dagens 6k kändes helt ok. Lite tungt till en början bara då benen fått sig en genomkörare under det pass jag instruerade idag. Instruerande läggs även det på hyllan någon vecka. Nu är det fullt fokus på maran. Längtar samtidigt som jag är rädd och nervös. Hur kommer det gå? Kommer jag leva upp till mina egna krav?

Om jag får tid och vågar, ska jag småningom skriva ner mina målsättningar med denna, min första mara. Lite rädd dock att skriva ner det som hittills varit outsagt och bara funnits i mitt eget huvud...

Inga kommentarer: