onsdag 9 maj 2012

n.y.T.t.

Jag har ett problem. Ett för mig stort och stressande problem... Jag har inte några skor som känns helt rätt att springa maran i. Kayanosarna är för klumpiga, snabba rekordskorna - för slitna, Divorna klämmer på tårna när jag springer väldigt långt. 

Mina drömskor, ett par nya Noosa, verkar vara helt omöjliga att få tag på. Slut i min storlek i varenda webshop jag hittar som har dem - de är inte vanliga.

I går landade ett litet paket från Wiggle hemma vid mig. I den finns förhoppningsvis mina maraskor. Först ut för test var skorna på bilden, Saucony Fastwitch. Ett par skor jag tidigare testat och gillat men fått kassera för de var för små. De nya är i en annan färgsättning och lite större.

Idag hoppade vi på bandet tillsammans. Började med 2k uppjogg i lugnt tempo. Körde sedan ett pass med stegrande hastighet under 7k - sprang på slutet på ca 15,2 och vände sedan och sänkte tempot under 2k. Totalt 11k. Känner att benen är trötta och slitna. De ska få kämpa på denna vecka ut sen börjar jag trappa ner för att få lite extra stuns i benen till maran, då ska de vara pigg. 

Fastwitchen, kändes lite klumpigare än vad jag minns dem. Skon kändes varm - en konstig känsla. Positivt är dock att jag inte fick minsta lilla ont någonstans. Skon klämde inte och jag är inte öm någonstans. Förhoppningsvis får jag tillfälle att provköra den ute i helg. Underbart med nya skor - mer löpglädje, om det är möjligt.

Inga kommentarer: