tisdag 12 juni 2012

a.L.t.e.R.n.a.T.i.V.

Dagens pass genomfördes redan igår, idag valde jag att genomföra morgondagens pass. Ett lätt och behagligt pass som jag valde att göra ännu lättare.

På schemat stod 6k - fart A. Jag valde att inte bry mig om hastigheten minsta lilla, av den enkla anledningen att jag fick med mig sällskap på löppasset. Jag slapp springa inne på bandet då min lilla tjej cyklade med mig när jag sprang. Självklart anpassade jag tempot efter henne - galet stolt över henne, som för ett par månader sedan cyklade med stödhjul och nu lätt cyklade 6k med mig! Inte minsta lilla gnäll på hela vändan - varken från barn eller från mitt knä.

Ruskigt nöjd när jag kom hem.

Toppade dagen med att köra igenom  "Funktionell träning" som jag ska leda på måndag. Har kollat på diverse övningar som ska hjälpa mitt knä - lyckligtvis är de flesta övningarna med i mitt pass! Så mycket lättare blir det att öva på det och förhoppningsvis även att instruera det när jag vet att det gynnar min löpning. Avslutade med några extra utfall samt stretch. 

Ruskigt nöjd med dagens träning - även om löppasset var "kort" med mina ögon mätt.

Inga kommentarer: